Visoje Lietuvoje pradedama teikti pacientų pavėžėjimo paslauga

Nuo liepos 1 d., pirmadienio, visoje Lietuvoje pradedama teikti pacientų pavėžėjimo paslauga. Pavėžėjimo kriterijus atitikę pacientai galės užsisakyti pavėžėjimo paslaugą telefonu 1808 iš namų į gydymo įstaigą ir atgal. Šios paslaugos plėtra priartins gydymo paslaugas prie pacientų ir taip padės labiausiai pažeidžiamiems gyventojams (dėl sveikatos, neturto, amžiaus). Priemonės tikslas yra užtikrinti, kad amžius, dalyvumo lygis, sveikatos būklė ar kiti veiksniai nebūtų kliūtis gauti reikalingas sveikatos priežiūros paslaugas.
Bandomasis pacientų pavėžėjimas startavo praėjusių metų rugpjūčio mėnesį dalyje šalies savivaldybių. Nuo šių metų liepos 1 d. paslauga plečiama į visą Lietuvą ir bus teikiama visose 60-yje savivaldybių.

Naujovė – pilotinis pacientų pavėžėjimo projektas startavo praėjusių metų rugpjūčio 1 d. 20-yje šalies savivaldybių. Siekiant surinkti aktualius duomenis, o taip pat įdiegti įvairius techninius ir organizacinius sprendimus, projektas buvo įgyvendinamas etapais, įjungiant skirtingas pacientų grupes: turinčius hemodializės ir transplantacijos paslaugų poreikį, vyresnius nei 75-amžiaus pacientus, turinčius negalią. Nuo šių metų liepos 1 d. visoms šioms pacientų grupėms pavėžėjimo paslauga bus teikiama ir toliau, tik išplečiant geografiją iki visos Lietuvos teritorijos.
Per vienuolika bandomojo projekto mėnesių iš viso suteikta 16,5 tūkst. pavėžėjimo paslaugų.


Kam skirta pavėžėjimo paslauga? 


Pavėžėjimas skirstomas į dvi rūšis: nespecializuotą ir specializuotą. Pastarojo pavėžėjimo metu dalyvauja medicininį išsilavinimą turintis asmuo. Tai reiškia, kad pavėžėjimo paslauga teikiama greitosios medicinos pagalbos automobiliu, jo metu yra stebima paciento būklė. Nespecializuoto pavėžėjimo metu medikas pacientų nelydi. 

Kaip užsisakyti pavėžėjimą? 

Pavėžėjimo paslaugą galima užsisakyti paskambinus į Karštąją liniją trumpuoju telefono numeriu 1808. Daugiau informacijos – interneto svetainėje https://1808.lt 
Linijos operatorius, patikrinęs, ar pacientas turi teisę gauti paslaugą, skiria jo poreikius atitinkančią transporto priemonę, suderina pavėžėjimo laiką. Pavėžėjimo paslauga yra planinė, ją užsakyti rekomenduojama ne anksčiau kaip prieš mėnesį ir ne vėliau nei prieš dvi darbo dienas.
Užsakyti pavėžėjimo paslaugą gali ne tik pats pacientas, bet ir jį lydintis asmuo, socialinis darbuotojas, šeimos narys, sveikatos priežiūros specialistas ar kitas žmogus. Kartu su pacientu užsakytu transportu gali vykti ir jį lydintis asmuo ar net šuo vedlys. 

VDC išvyka

Vakar Žagarės vaikų dienos centras "Spindulys" mėgavosi vandens pramogomis bei apsilankė BOOM pramogų parke. 

NUO LIEPOS 1 d. – NAUJA GLOBOS FORMA

Nuo liepos 1 d. Lietuvos globos sistemoje pradėjo veikti nuolatinio globotojo institutas, kuriuo siekiama, kad kuo daugiau vaikų, likusių be tėvų globos, augtų šeimose. 

Visoje Lietuvoje pradedama teikti pacientų pavėžėjimo paslauga

Nuo liepos 1 d., pirmadienio, visoje Lietuvoje pradedama teikti pacientų pavėžėjimo paslauga. Pavėžėjimo kriterijus atitikę pacientai galės užsisakyti pavėžėjimo paslaugą telefonu 1808 iš namų į gydymo įstaigą ir atgal.